Bolest hlavy bývá často prvním signálem, že „je něco špatně“, a není proto na místě tyto nepříjemné projevy přehlížet. V těle je vše propojeno a bolesti hlavy často souvisí s únavou a přepracováním.

 

Mnoho z nás si myslí, že bolest hlavy je potřeba zkrátka přetrpět. Je možné ji předejít a nebo zmírnit její průběh i bez užití léků. Zkuste dodržovat pět našich zásad pro zlepšení celkového zdraví:

 chlap s rukama na hlavě

1. Dopřejte si dostatek spánku

Spánek je velice důležitý pro regeneraci organismu. Abyste se dobře vyspali, omezte svou aktivitu, nepijte alkoholické a kofeinové nápoje, nejezte na noc a eliminujte světlo a hluk v ložnici. Místnost na spaní by měla být spíše chladná a dobře větraná.

 

2. Zvyšte příjem ovoce a zeleniny

Bolesti hlavy jsou často způsobeny přemírou toxinů v našem těle. Čerstvé ovoce a zelenina vám zajistí přísun antioxidantů a vitamínu potřebný pro správnou funkci organismu.

 

3. Doplňte vitamíny a minerály

Nespoléhejte jen na vitamíny a minerály ze stravy, ale poohlédněte se i po doplňcích stravy. Vybírejte pokud možno vitamíny v co nejčistší formě a s co největším obsahem látky, kterou potřebujete dodat. Pravidelné doplňováni vitamínu C nebo hořčíku nemůže nikomu ublížit, většina populace totiž trpí nedostatkem obojího. Případné přebytky se snadno vyloučí močí a stolicí.

 chůze v holínkách

4. Pravidelně sportujte

Naše těla jsou stvořena pro to, aby se hýbala, přesto se mnoho lidí musí do pohybu nutit. Pokud si vyberete aktivitu, která vás bude bavit a budete se ji věnovat pravidelně, bude to mít blahodárný vliv na celé vaše tělo. Bolest hlavy může být předchůdcem různých chronických onemocnění, které můžete díky pravidelnému sportu zmírnit.

 

5. Nezapomeňte relaxovat

Činorodost je sice hezká věc, ale nic se nemá přehánět. Pokud budete přepracovaní, nebudete zdaleka tak výkonní, jako když si odpočinete. Relaxovat můžete aktivně či pasivně a buď sami nebo s přáteli. Najděte si takovou typ odpočinku, který bude vyhovovat vám osobně. Platí však, že více vás nabije příroda než sledování televize doma na gauči.

 

Nepřehánějte to s alkoholem ani kofeinem. Kofein vám v malém množství může pomoci od bolesti ulevit a udrží vaši bdělost, ale větší míře už působí kontraproduktivně. Jedna sklenka vína před spaním vám může pomoci rychleji zabrat, ale pokud vypijete celou lahev, tak už to v pořádku není. Zaměřte se na celkový na zdravější životní styl a prostředky, jak dosáhnout spokojenosti ve vašem životě.

Related Posts

Create Account



Log In Your Account